Nederland in beeld

Lifestyle onderzoek 2025: het gedrag van Nederlandse huishoudens in kaart gebracht.

Nederland in beeld - Lifestyle onderzoek 2025

Samen met Blauw Research heeft TDA Analytics ook dit jaar onderzoek gedaan naar het lifestylegedrag van de Nederlandse bevolking. Met GeoType en Whize levert TDA Analytics twee toonaangevende segmentatiemodellen. Daarom vind je in de resultaten onder andere de meest in het oog springende uitkomsten uitgesplitst naar de diverse GeoTypen en Whize segmenten.

Het huidige lifestylegedrag op een rij gezet

De resultaten geven je inzicht in thema’s zoals koopgedrag, mediaconsumptie, mobiliteitsgedrag, vrijetijdsbesteding en duurzaamheidskeuzes en zijn representatief voor de Nederlandse bevolking. Een aantal interessante inzichten hebben we op een rij gezet, o.a.:

  • Verandert het social mediagedrag van jongeren?
  • Is het gedrag ten aanzien van duurzaamheid veranderd bij jouw doelgroep?
  • In welke lifestylecategorie wordt het vaakst gezocht naar goedkopere alternatieven voor een energieleverancier, telefonie provider of zorgverzekering?
  • Welke keuze maakt de consument in supermarkten?
  • en meer...

Vraag het rapport kosteloos aan

Laat je gegevens achter en je ontvangt het rapport met de belangrijkste inzichten direct in je email.

Nog meer inspiratie

In de toekomst blijven wij u graag inspireren met nieuwe, relevante content. Daarvoor kunnen wij de door u achtergelaten gegevens gebruiken.