Advies en analyse

Ondersteuning bij klant- en marktanalyses, segmentaties en voorspellingen

Nieuwe inzichten uit jouw én onze data

Ben je niet in de gelegenheid zijn om zelf aan de slag te gaan met onze segmentaties en data, dan helpen en adviseren onze analisten je graag. De analisten van TDA Analytics gaan dan voor je aan de slag. Dit kan zowel ad-hoc als op structurele basis. Onze data analyses bieden je nieuwe inzichten uit jouw én onze data.

Wat kun je doen met de analyse?

Met de uitkomsten van onze data analyses kun je onder andere:
  • klantgroepen definiëren voor een gesegmenteerde benadering
  • de opbouw en potentie van bestaande en nieuwe marktgebieden vergelijken
  • het gedrag van je klanten nauwkeurig voorspellen

[HORIZONTALE LIJN]

Klantanalyse

Een goed klantbeeld staat aan de basis van al je marketingkeuzes. Onze klantanalyse geeft een compleet en gedetailleerd beeld van je doelgroep, met informatie over de leefomgeving, de woning en het huishouden; onder andere het woningtype, de gezinssamenstelling, het inkomensniveau en het financiële, winkel- en mediagedrag. Daarnaast zie je in onze analyse ook waar in Nederland je klanten zich voornamelijk bevinden.

Marktanalyse

Onze marktanalyse geeft inzicht in je verzorgingsgebieden. Met informatie over de woningen, bevolkingssamenstelling, het inkomensniveau en de verdeling naar onze segmenten. Een goed beeld van je marktgebieden naar omvang, klanten- en doelgroeppotentieel maakt een eerlijke vergelijking van vestigingen mogelijk, biedt de basis voor je (lokale) marketingstrategie en kun je gebruiken voor keuzes in het vestigings- en assortimentsbeleid.

Voorspellen van klantgedrag

Onze data leent zich zeer goed voor het maken van voorspellingen. Denk bijvoorbeeld aan het vinden van kansrijke prospects voor een wervingscampagne, het vinden van kansrijke nieuwe marktgebieden door het voorspellen van doelgroep- en omzetpotentieel of het vroegtijdig signaleren van churn. Omdat de segmentatie data beschikbaar is voor elk adres, kan ook het gedrag van nieuwe of toekomstige klanten voorspeld worden.