Betere, datagedreven beslissingen door meer inzicht in uw klanten en markten

Ontdek onze landelijke segmentatiedata en analyses en versterk uw dienstverlening.

Altijd inzicht in elke klant, doelgroep en marktgebied

Als organisatie wil je relevant zijn voor je klant, in elke fase van de customer journey. Daarvoor heb je inzicht nodig in wie jouw klanten zijn. Met onze landelijke segmentatiedata krijg je altijd een betrouwbaar en compleet beeld van alle 8,3 miljoen woonadressen. Door onze data te combineren met jouw eigen klantdata kun je klanten effectiever werven, ontwikkelen en behouden.

De data bouwen wij op door (openbare) databronnen te combineren met de inzichten uit lifestyle marktonderzoek. De data van elk woonadres is daarbij onderverdeeld in diverse thema’s, die inzicht geven in de feitelijke kenmerken van de woning en omgeving en een betrouwbare inschatting van de samenstelling en levensstijl van het huishouden. Een voorbeeld zijn onze kant-en-klare doelgroep segmentaties Whize en GeoType.

Onze data geeft je meer inzicht in jouw klant, doelgroep en marktgebied. Op die manier begrijp je beter wie je klanten zijn en kun je hun gedrag en risico’s beter voorspellen. Doelgroepen kun je effectiever bereiken door scherpere selecties en een relevantere boodschap. En de potentie van (lokale) marktgebieden is met onze data beter in te schatten en te vergelijken.

[HORIZONTALE LIJN]

Diensten

Meer weten over wat we voor jou kunnen doen? Lees meer over onze diensten:

SegmentatiesDatasetsAdvies en analyseAudiences

[HORIZONTALE LIJN]

Klanten aan het woord

René Nijmeijer
Marketing manager
"Met de segmentatiedata kunnen we de marktpotentie beter bepalen en on- en offline marketingactiviteiten inzetten, met als doel om het marktaandeel te verhogen en het beste resultaat te behalen."
Yvonne Hassink
Data scientist
"Met behulp van de segmentatiedata van TDA Analytics krijgen we veel inzicht in onze klanten en hub verbruik. Dat stelt ons in staat in campagnes bewustwording te creëren en gerichte oplossingen te bieden die zijn toegespitst op hun situatie."
Martijn Bijmolt
Directeur Impact
"Met deze samenwerking versterken we onze missie om werk te maken door hergebruik. Dankzij de inzichten van TDA Analytics kunnen we onze impact op mens, milieu en maatschappij continu verbeteren en hergebruik bereikbaar maken voor een breder publiek."
Martijn Bosman
Productmanager
“De data over klimaatrisico’s gebruiken we om beter inzicht te krijgen in huidige en toekomstige schaderisico’s van onze woningportefeuille. Deze inzichten gaan we ook gebruiken om onze klanten persoonlijk te informeren over relevante klimaatrisico’s. Daarbij willen we hen passend advies geven om maatregelen te nemen om schade als gevolg van het veranderende klimaat te voorkomen.”
Arnoud Markus
Team lead data en productowner
"Met behulp van de TDA Analytics data krijgen wij beter inzicht in de overeenkomsten en verschillen tussen de diverse subgroepen in onze achterban. Bovendien helpt het ons bij het zoeken naar look-a-likes en het inzichtelijk maken van de potentie. Daarnaast hebben we het al succesvol ingezet bij content- en mediakeuzes."
Han Joosten
Hoofd Research
"Om in een zo vroeg mogelijk stadium van het ontwikkelproces antwoord te krijgen op de vraag ‘Wie is die bewoner?’ is de woonsegmentatie ontwikkeld. De segmentatie geeft ook inzicht in welke buurt de desbetreffende doelgroep wil wonen en welke elementen belangrijk zijn."
Eva de Boer
Head of digital marketing
"Omdat we nu werken met een herkenbare, up-to-date, generieke doelgroep, is het zicht op de doelgroep verscherpt. We zijn in staat om deze groepen toe te passen in verschillende situaties en het lukt ons sneller om de hele organisatie mee te krijgen in het doelgroep denken."
Wilson Spoor
Lead customer demand forecasting & planning
"We proberen al onze klanten een persoonlijke winkelervaring aan te bieden. De segmentatiedata helpt ons daarbij dat te bereiken. Het geeft ons de mogelijkheid een 360-graden klantbeeld te creëren waarmee we in elke interactie met de klant die persoonlijke doorvertaling kunnen effectueren."
Harco van Uden
CEO ITG Companies
"We hebben inmiddels onze totale bedrijfsvoering gebaseerd op de Whize profielen van TDA Analytics door gebruik te maken van hun webservice. Elke lead die ons systeem bereikt, om het even via welk kanaal, wordt direct verrijkt met het juiste Whize segment en subsegment."
Ruud Goorden
Senior marketing analist
"Na uitvoerig onderzoek onder meerdere leveranciers is TDA Analytics de beste partner gebleken voor landelijke segmentatiedata voor onze organisatie en toepassingen."
Joris Beckers
Manager Datamanagement
"TDA Analytics stelt ons in staat om meer rendement op marketingcampagnes te behalen door op intelligente wijze onze data te combineren met landelijke segmentatiedata."

[HORIZONTALE LIJN]